7 Oca 2016

EMC Networker 7.6 Kurulumu

Bu yazımda EMC Networker 7.6 kurulumu ve konfigürasyonu hakkında bilgi vermeye çalışacağım.
İlk olarak kurulum dosyasını çalıştırıyoruz.

Kurulum dosyasını çalıştırdığımız zaman karşımıza aşağıdaki browser ekranı gelecektir. Bu ekranda "Install EMC NetWorker 7.6 software" seçeneğini seçerek kuruluma başlayabiliriz.



Dil ayarlarını seçiyoruz.



Bu ekranda kullanıcı ve şirket bilgilerinizi girebilirsiniz ya da geldiği şekilde bırakabilirsiniz.

Sunucu üzerinde firewall ayarlarının yapılıp yapılmayacağını burada ayarlıyoruz.

Yüklemek istediğimiz paketleri yeri seçiyoruz. Server kurulumu yapacağımız için Server and client seçeneğini seçiyoruz.



Kurulum ekranında seçtiğinizden başka diller de eklemek isterseniz bu ekrandan seçebilirsiniz.



Lisans anlaşmasında kabul ettikten sonra kuruluma başlamadan önce özet bilgisini gösterir.


İnstall dedikten sonra networker server kurulumu başlayacaktır. Ortamımızda kurulu networker server olmadığı için bu ekranda next diyerek ilerliyoruz.


Tekrar kullanıcı ve organizasyonunuzla ilgili bilgi girebileceğiniz ekran karşımıza geliyor. Burada geldiği şekilde de bırakabilirsiniz bilgileri doldurabilirsiniz de.

 Aşağıdaki ekranda Networker yönetim ara yüzünün kurulacağının bilgisi verilmektedir.


Daha sonra port ayarlarını ve uygulamanın kurulumunun yapılacağı alanı belirtiriz. Genel de kurulumda geldiği şekilde bırakmakta fayda var. Daha sonradan sorun yaşamamak için.


Kurulum özeti karşımıza aşağıdaki şekilde gelecektir.


Ve kurulumumuz bitmiştir. Ekranda gösterilen url e browser üzerinden gidilir. Http://servername:9000

 

URL’e gittiğimiz de aşağıdaki şekilde bir sayfa karşınıza çıkacaktır. Sunucunuz üzerinde java kurulu ise “here to start networker” yazan yerden uygulama başlatılır. Son versiyon Javalar da sıkıntı yaşayabilirsiniz.



Uygulamamız açıldığı zaman ilk olarak lisans anlaşmasını kabul etmeniz gerekiyor.


Sonraki adımda neler yapılacağının bilgisi veriliyor (administrator şifresinin belirlenmesi vb,).


Administrator şifresini belirliyoruz.

Bu ekranda herhangi bir veri girmenden next diyebilirsiniz.


Daha önceden kurulu olan networker sunucunuz bulunuyorsa onları yönetmek için bu alandan ekleyebilirsiniz. Yada kurulum bittikten sonra da ekleyebilirsiniz.


Kurulum bittikten sonra aşağıdaki şekilde networker yönetim ekranı açılacaktır.






Enterprise sekmesinden yeni host ekleme işlemini gerçekleştireceğiz. Bu ekrandan diğer networker sunucularınızı da ekleyebilirsiniz. Yeni host eklemek için new àHost yolu izlenir J


Kurulum yaptığımız sunucuyu ekleyeceğimiz için açılan ekranda sunucumuzun host name bilgisini yazıyoruz.


Bir sonraki ekranda yönetim uygulamamızı seçiyoruz.

Finish deyip host tanımlama işlemini bitiriyoruz.


Host’umuzu tanımladıktan sonra Enterprise sekmesinde gözükecektir.

Backup’larını Tape ünitesine yada local storage üzerine alabilirsiniz. Ben local disk üzerine alacağım için konfigürasyonu ona göre yapıyorum.
Device sekmesinin altında bulunan devices üzerinden disk tanımımızı yapıyoruz.

Sağ tıklayıp new dedikten sonra local disk için aşağıdaki şekilde Name, Media type gibi özelliklerimizi ayarlıyoruz.


Diski tanımladıktan sonra sağ tıklayıp Label sekmesi üzerinden eklediğimiz diskte bir etiket tanımlaması yaparız.


Mevcut pool’lardan birini seçtiğimde Volume Label kısmı otomatik olarak yazılacaktır. İsterseniz kendiniz de bir pool tanımlaması yapabilirsiniz.


Diskimizin label tanımlaması bittikten sonra devices altında aşağıdakine benzer şekilde gözükecektir.

Daha sonra eklediğimiz diskin media poollar tarafından kullanılabilmesi için gerekli tanımı yapmamız lazım. Bu tanım için Media altında bulunan Media Pools sekmesine gidilir. Burada işlem yapmak istediğimiz media pool seçilir.

Seçtiğimiz media pool özelliklerinden hangi gruplardaki client’ların backuplarının alınacağını Data Sorce bölümünden ayarlıyoruz. Sıfır kurulum yaptığımız için sadece Default grup gözükmektedir.

İkinci sekmede ize eklemiş olduğumuz diskimiz Devices altında gözükecektir. Buradan havuza tanımlamak istediğiniz disklerinizi seçebilirsiniz.

Configuration Sekmesi altından Client tanımları, grup tanımları v.b ayarları yapıyoruz.

Yeni grup oluşturmak için sağ tıklayıp new group deriz. Ardından aşağıdaki bir ekran karşınıza gelecektir. Bu ekrandan grup adını, ne zaman çalışacağını, otomatik olarak çalışıp çalışmayacağı gibi ayarları yaparız.

Advanced sekmesinde ise herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur.

Grup tanımlamasını yaptıktan sonra client tanımlamasına geçmekte fayda var. Client tanımlamak için Configüration altında bulunan client sekmesi üzerinden işlemler yapılır.

Create new client dedikten sonra client’la ilgili bilgileri tabloya eklememiz gerekmektedir.

İlk olarak backup'ını alacağımızı clientlar domain ortamında bulunmuyorsa tüm clientları hosts dosyasına eklemeniz gerekmektedir. Domain ortamınız bulunuyorsa DNS üzerinden clinet hostnamelerinizi çözecektir. 
Name: sunucunuzun hostname bilgisi yazılmalı.
Save set: bu bölümde de client üzerinde backupını almak istediğiniz klasör yada dosyalar belirtilir. Tüm dosyaların alınması istenirse All yazabilirsiniz.
Group : bu kısında clientınızın hangi grup altına ekleneceğini seçiyoruz. Sıfır kurulum yaptığımız için Default dışında grup gözükmemektedir.


Aliases: bu bölümde hostname bilgisini yeniden yazmanız gerekmektedir. Ayrıca sunucunuz domain ortamında ise FQDN olarak hostname bilgisini de eklemenizde fayda var. 
örnek olarak sunucu adı Server1 domain de test.local olsun. bu alana hem Server1 hemde Server1.test.local olarak eklemeniz sorun yaşama ihtimalinizi düşürecektir. 
Client id: kısmı ise otomatik olarak oluşacaktır.

Remote access: kısmına ise *@* eklerseniz client üzerinde backup alma noktasında sıkıntı yaşamazsınız.