Bu yazımda EMC Networker 7.6 kurulumu ve konfigürasyonu
hakkında bilgi vermeye çalışacağım.
İlk olarak kurulum dosyasını çalıştırıyoruz.
Kurulum dosyasını çalıştırdığımız zaman karşımıza aşağıdaki
browser ekranı gelecektir. Bu ekranda "Install EMC NetWorker 7.6 software" seçeneğini seçerek kuruluma başlayabiliriz.
Dil ayarlarını seçiyoruz.
Bu ekranda kullanıcı ve şirket bilgilerinizi girebilirsiniz
ya da geldiği şekilde bırakabilirsiniz.
Sunucu üzerinde firewall ayarlarının yapılıp yapılmayacağını
burada ayarlıyoruz.
Yüklemek istediğimiz paketleri yeri seçiyoruz. Server
kurulumu yapacağımız için Server and client seçeneğini seçiyoruz.
Kurulum ekranında seçtiğinizden başka diller de eklemek
isterseniz bu ekrandan seçebilirsiniz.
Lisans anlaşmasında kabul ettikten sonra kuruluma başlamadan
önce özet bilgisini gösterir.
İnstall dedikten sonra networker server kurulumu
başlayacaktır. Ortamımızda kurulu networker server olmadığı için bu ekranda
next diyerek ilerliyoruz.
Tekrar kullanıcı ve organizasyonunuzla ilgili bilgi
girebileceğiniz ekran karşımıza geliyor. Burada geldiği şekilde de
bırakabilirsiniz bilgileri doldurabilirsiniz de.
Aşağıdaki ekranda
Networker yönetim ara yüzünün kurulacağının bilgisi verilmektedir.
Daha sonra port ayarlarını ve uygulamanın kurulumunun
yapılacağı alanı belirtiriz. Genel de kurulumda geldiği şekilde bırakmakta
fayda var. Daha sonradan sorun yaşamamak için.
Kurulum özeti karşımıza aşağıdaki şekilde gelecektir.
Ve kurulumumuz bitmiştir. Ekranda gösterilen url e browser
üzerinden gidilir. Http://servername:9000
URL’e gittiğimiz de aşağıdaki şekilde bir sayfa karşınıza
çıkacaktır. Sunucunuz üzerinde java kurulu ise “here to start networker” yazan
yerden uygulama başlatılır. Son versiyon Javalar da sıkıntı yaşayabilirsiniz.
Uygulamamız açıldığı zaman ilk olarak lisans anlaşmasını
kabul etmeniz gerekiyor.
Sonraki adımda neler yapılacağının bilgisi veriliyor
(administrator şifresinin belirlenmesi vb,).
Administrator şifresini belirliyoruz.
Bu ekranda herhangi bir veri girmenden next diyebilirsiniz.
Daha önceden kurulu olan networker sunucunuz bulunuyorsa
onları yönetmek için bu alandan ekleyebilirsiniz. Yada kurulum bittikten sonra
da ekleyebilirsiniz.
Kurulum bittikten sonra aşağıdaki şekilde networker yönetim
ekranı açılacaktır.
Enterprise sekmesinden yeni host ekleme işlemini
gerçekleştireceğiz. Bu ekrandan diğer networker sunucularınızı da
ekleyebilirsiniz. Yeni host eklemek için new àHost
yolu izlenir J
Kurulum yaptığımız sunucuyu ekleyeceğimiz için açılan
ekranda sunucumuzun host name bilgisini yazıyoruz.
Bir sonraki ekranda yönetim uygulamamızı seçiyoruz.
Finish deyip host tanımlama işlemini bitiriyoruz.
Host’umuzu tanımladıktan sonra Enterprise sekmesinde
gözükecektir.
Backup’larını Tape ünitesine yada local storage üzerine
alabilirsiniz. Ben local disk üzerine alacağım için konfigürasyonu ona göre
yapıyorum.
Device sekmesinin altında bulunan devices üzerinden disk
tanımımızı yapıyoruz.
Sağ tıklayıp new dedikten sonra local disk için aşağıdaki
şekilde Name, Media type gibi özelliklerimizi ayarlıyoruz.
Diski tanımladıktan sonra sağ tıklayıp Label sekmesi
üzerinden eklediğimiz diskte bir etiket tanımlaması yaparız.
Mevcut pool’lardan birini seçtiğimde Volume Label kısmı
otomatik olarak yazılacaktır. İsterseniz kendiniz de bir pool tanımlaması
yapabilirsiniz.
Diskimizin label tanımlaması bittikten sonra devices altında
aşağıdakine benzer şekilde gözükecektir.
Daha sonra eklediğimiz diskin media poollar tarafından
kullanılabilmesi için gerekli tanımı yapmamız lazım. Bu tanım için Media
altında bulunan Media Pools sekmesine gidilir. Burada işlem yapmak istediğimiz
media pool seçilir.
Seçtiğimiz media pool özelliklerinden hangi gruplardaki
client’ların backuplarının alınacağını Data Sorce bölümünden ayarlıyoruz. Sıfır
kurulum yaptığımız için sadece Default grup gözükmektedir.
İkinci sekmede ize eklemiş olduğumuz diskimiz Devices
altında gözükecektir. Buradan havuza tanımlamak istediğiniz disklerinizi
seçebilirsiniz.
Configuration Sekmesi altından Client tanımları, grup
tanımları v.b ayarları yapıyoruz.
Yeni grup oluşturmak için sağ tıklayıp new group deriz.
Ardından aşağıdaki bir ekran karşınıza gelecektir. Bu ekrandan grup adını, ne
zaman çalışacağını, otomatik olarak çalışıp çalışmayacağı gibi ayarları
yaparız.
Advanced sekmesinde ise herhangi bir işlem yapmanıza gerek
yoktur.
Grup tanımlamasını yaptıktan sonra client tanımlamasına
geçmekte fayda var. Client tanımlamak için Configüration altında bulunan client
sekmesi üzerinden işlemler yapılır.
Create new client dedikten sonra client’la ilgili bilgileri
tabloya eklememiz gerekmektedir.
Name: sunucunuzun hostname bilgisi yazılmalı.
Save set: bu bölümde de client üzerinde backupını almak istediğiniz klasör yada dosyalar belirtilir. Tüm dosyaların alınması istenirse All yazabilirsiniz.
Group : bu kısında clientınızın hangi grup altına ekleneceğini seçiyoruz. Sıfır kurulum yaptığımız için Default dışında grup gözükmemektedir.
Aliases: bu bölümde hostname bilgisini yeniden yazmanız gerekmektedir. Ayrıca sunucunuz domain ortamında ise FQDN olarak hostname bilgisini de eklemenizde fayda var.
örnek olarak sunucu adı Server1 domain de test.local olsun. bu alana hem Server1 hemde Server1.test.local olarak eklemeniz sorun yaşama ihtimalinizi düşürecektir.
Client id: kısmı ise otomatik olarak oluşacaktır.
Remote access: kısmına ise *@* eklerseniz client üzerinde backup alma noktasında sıkıntı yaşamazsınız.